Penetrometr Geotech 200 kN Georig 220
Penetrometer Georig 220-11, wyprodukowany przez Geotech AB (Szwecja, Göteborg), jest przeznaczony do wykonywania sondowań statycznych CPTU oraz szeregu innych badań polowych, takich jak:
- Sondowanie sejsmiczne SCPT
- Badanie przewodnictwa i temperatury gruntu
- Sondowanie dynamiczne DPT (sonda lekka, średnia, ciężka, super ciężka)
- Ścinanie okrężne (VANE test) z pełną elektroniczną rejestracją
- Test dylatometryczny DMT/SDMT
- Wiercenie żerdziami spiralnymi Φ80-120 mm do głębokości rzędu 20 m
- Pobieranie próbek NNS
W standardzie m.in.:
- Automatyczny system overload zabezpieczający stożek przez skrzywieniem/zniszczeniem
- System zdalnego sterowania ruchem penetrometru
- Głowica obrotowa do wierceń 2.4 kNm
Urządzenie Geotech Georig 220 z uniesionym masztem. Po lewej stronie widoczny stojak do przechowywania żerdzi CPT i żerdzi spiralnej do podwiertu. W tyle urządzenia (po prawej stronie) widoczny stojak do transportu kotew i żerdzi przedłużających.
Urządzenie Georig 220 w pozycji transportowej ze złożonym masztem.
Georig 220 z masztem złożonym do transportu. Widoczna głowica wiertnicza z przekładnią, silnikiem hydraulicznym i złączem do wkręcania kotew. Kontener na komputer (po lewej stronie) jest w pozycji złożonej do transportu.
Waga i rozmiar urządzenia Georig 220 umożliwiają transport na przyczepie ciągnionej przez samochód osobowy 4x4 z uciągiem na haku 3200 kg.
Wysoka jakość urządzenia wciskającego, jego parametry techniczne i wyposażenie w najnowocześniejszy bezprzewodowy system rejestrujący CPTU powodują, że system ten jest wybierany przez instututy badawcze i polskie uczelnie techniczne. Penetrometry i systemy rejestrujące CPTU są używane przez Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie, Państwowy Instytut Geologiczny, Instytut Techniki Budowlanej, Politechnikę Gdańską, Politechnikę Łódzką, Politechnikę Koszalińską, Politechnikę Wrocławską, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Zielonogórski, Zachodniopomorski Uniwersytet Techniczny w Szczecinie oraz Gdański i Warszawski Oddział GDDKiA.
Możliwość pracy w trudnym terenie, ergonomia obsługi, znakomity bezprzewodowy system transmisji NOVA, łatwość i efektywność kotwienia, wysoka dzienna wydajność (100-150 m sondowań dziennie), wyposażenie sondy w głowicę wiertniczą o dużym momencie obrotowym 2.4 kNm, niezawodność, oparcie konstrukcji na wysokiej klasy niezawodnych podzespołach (pompa i zawory sterujące Danfoss, silnik Hatz) oraz typowych, łatwo dostępnych materiałach i częściach eksploatacyjnych (filtry, oleje, uszczelki, łożyska, armatura hydrauliczna etc.) - to są główne powody dla których penetrometr Georig 220 jest wybierany przez czołowe polskie firmy komercyjne. Aktualnie ok 70% urządzeń o nacisku 200 kN wyposażonych w system CPTU to penetrometry Geotech 220, a 40% wśród pozostałych to urządzenia wyprodukowane przez innych producentów, ale wyposażone w bezprzewodowy system rejestracji CPTU NOVA prod. Geotech AB.
Specyfikacje techniczne:
Penetrometr:
- Skok siłowników: 1500 mm
- Max siła wyciągająca: 200 kN
- Max siła wciskająca: 200 kN
- Uchwyt głowicy wiercącej: Pojedynczy, typu Geotech
- Max średnica uchwytu: Ø85 mm
- Max moment obrotowy: 2400 Nm
- Prędkość obrotowa: 0 - 40 rpm
Wymiary:
- Długość, maszt opuszczony/uniesiony: L=3140/2850 mm
- Wysokość, maszt opuszczony: H=1910 mm
- Szerokość: 1700 mm
- Ciężar w wersji standardowej: ok 2180 kg
- Ciężar w wersji Rubber Track: ok 2350 kg
- Nacisk jednostkowy gąsienic: ok 2,8 N/cm²
- Prześwit: 235 mm
Napęd:
- Silnik Diesla: Hatz 18.4 kW, moment obrotowy 130 Nm
- Napęd gąsienic: silnik hydrauliczny 125 cc/rpm
- Moc napędu: 2 x 8.4 kN
- Hamulec postojowy: wbudowany w silniki napędu gąsienic
- Prędkość poruszania się: 0-4 km/h
- Gąsienice:
- - standardowe gumowe ze stalowymi nakładkami (profil U), z naciągiem mechanicznym i opcjonalnym boogie
- - typu Rubber Track
Układ hydrauliczny:
- Pompa hydrauliczna: podwójna, tłokowo-zębatkowa Danfoss
- Ciśnienie max w układzie hydraulicznym: 220 bar
- Olej hydrauliczny: CBS ECO 32
- Ilość oleju hydralicznego: 65 l
- Zawory: Danfoss PVG 32
- Chłodzenie oleju: 2030 k 10 kW